


Munsingwear
Visual Identity Design
Visual Identity Design
Industry
Fashion, Sportswear
Fashion, Sportswear
Project Scope
Visual Identity, Graphic Design
Visual Identity, Graphic Design
먼싱웨어는 데상트코리아가 전개하는 아메리칸 골프웨어 브랜드입니다. 케이스 크리에이티브는 2025 SS 컬렉션 ‘HOUSE OF MUNSING’ 대규모 브랜드 리뉴얼에서 비주얼 아이덴티티 작업을 진행했습니다.
이번 리뉴얼의 목표는 아메리칸 골프웨어 브랜드의 정통성과 70~80년대 무드를 현대적 감성으로 재해석해 표현하는 것이었습니다. 골프공이 튀는 궤적을 모티프로 워드마크를 디자인하고, 먼싱의 이니셜 ‘M’을 활용한 심볼 및 모노그램 디자인을 개발해 다양한 어플리케이션에 활용할 수 있도록 구성했습니다. 기존의 상징적이지만 정적인 펭귄 심볼은 캐릭터화해 다양한 상황 연출이 가능하도록 재해석했으며, 패턴 디자인도 함께 개발해 브랜드의 시각적 확장성을 높였습니다.
이번 리뉴얼의 목표는 아메리칸 골프웨어 브랜드의 정통성과 70~80년대 무드를 현대적 감성으로 재해석해 표현하는 것이었습니다. 골프공이 튀는 궤적을 모티프로 워드마크를 디자인하고, 먼싱의 이니셜 ‘M’을 활용한 심볼 및 모노그램 디자인을 개발해 다양한 어플리케이션에 활용할 수 있도록 구성했습니다. 기존의 상징적이지만 정적인 펭귄 심볼은 캐릭터화해 다양한 상황 연출이 가능하도록 재해석했으며, 패턴 디자인도 함께 개발해 브랜드의 시각적 확장성을 높였습니다.
Munsingwear is an American golfwear brand developed by Descente Korea. For the 2025 SS collection, ‘HOUSE OF MUNSING,’ CASE Creative led the visual identity renewal as part of a large-scale rebranding initiative.
The goal of this renewal was to reinterpret the heritage of American golfwear with a modern sensibility while capturing the mood of the 1970s and 1980s. Inspired by the trajectory of a bouncing golf ball, we designed a new wordmark and developed a versatile symbol and monogram using the initial “M” of Munsingwear to allow for flexible applications across various touchpoints. We reimagined the iconic but somewhat static penguin symbol into a character that can be featured in diverse scenarios, and we also developed a pattern design to enhance the brand’s visual versatility.
The goal of this renewal was to reinterpret the heritage of American golfwear with a modern sensibility while capturing the mood of the 1970s and 1980s. Inspired by the trajectory of a bouncing golf ball, we designed a new wordmark and developed a versatile symbol and monogram using the initial “M” of Munsingwear to allow for flexible applications across various touchpoints. We reimagined the iconic but somewhat static penguin symbol into a character that can be featured in diverse scenarios, and we also developed a pattern design to enhance the brand’s visual versatility.




























Munsingwear 2025 S/S Visual Identity Design
Year: 2024
Client: Descente Korea
Case-creative
Art Direction: Joo wonsik, Jo inhyuk
Graphic Design: Lim eunji
Design Assistant: Kim nayeon, Lee jiyeong
Year: 2024
Client: Descente Korea
Case-creative
Art Direction: Joo wonsik, Jo inhyuk
Graphic Design: Lim eunji
Design Assistant: Kim nayeon, Lee jiyeong
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