
2025 Olive Young Festa
Visual Identity Design
Visual Identity Design
Industry
Cosmetic
Cosmetic
Project Scope
Brand Identity Design, Illustration
Brand Identity Design, Illustration
2025 올리브영 페스타는 기존의 실내 중심 형식을 벗어나, 한강 노들섬 야외 공간에서 ’보물섬’을 콘셉트로 역대 최대 규모로 개최되었습니다. 관람객은 K-뷰티 브랜드의 경쟁력을 보물을 찾아가는 여정처럼 즐겁게 경험할 수 있었으며, 노들섬의 자연 환경 속에 다양한 몰입형 콘텐츠가 배치되어 풍부한 현장 체험을 제공했습니다.
케이스 크리에이티브는 이번 페스타의 비주얼 아이덴티티와 각종 그래픽 에셋 디자인을 담당했습니다. 보물섬 콘셉트를 한 장면에 담아낸 키 비주얼을 비롯해, 각 부스의 상징 요소 디자인, 보물 지도 콘셉트의 공간 안내 디자인 등 페스티벌 전반의 분위기를 시각적으로 구현했습니다.
케이스 크리에이티브는 이번 페스타의 비주얼 아이덴티티와 각종 그래픽 에셋 디자인을 담당했습니다. 보물섬 콘셉트를 한 장면에 담아낸 키 비주얼을 비롯해, 각 부스의 상징 요소 디자인, 보물 지도 콘셉트의 공간 안내 디자인 등 페스티벌 전반의 분위기를 시각적으로 구현했습니다.
The 2025 Olive Young Festa broke away from its traditional indoor-focused format, taking place outdoors at Nodeul Island on the Han River under the theme of Treasure Island. Visitors were able to experience the competitiveness of K-beauty brands as if embarking on a treasure hunt, with various immersive contents arranged throughout the island’s natural environment to create a rich and engaging on-site experience.
Case-Creative was responsible for the event’s visual identity and a wide range of graphic assets. This included developing the key visual that encapsulated the Treasure Island concept in a single scene, designing symbolic elements for each booth, and creating space navigation designs inspired by a treasure map — all of which visually shaped the overall atmosphere of the festival.
Case-Creative was responsible for the event’s visual identity and a wide range of graphic assets. This included developing the key visual that encapsulated the Treasure Island concept in a single scene, designing symbolic elements for each booth, and creating space navigation designs inspired by a treasure map — all of which visually shaped the overall atmosphere of the festival.


























2025 Olive Young Festa Visual Identity Design
Year: 2025
Client: CJ Oliveyoung, Cheil Worldwide, Onerx
Case-creative
Art Direction: Joo wonsik
Graphic Design: Jo inhyuk, Lim eunji
Design Application: Lim eunji
Design Assistant: Lee jiyeong
Year: 2025
Client: CJ Oliveyoung, Cheil Worldwide, Onerx
Case-creative
Art Direction: Joo wonsik
Graphic Design: Jo inhyuk, Lim eunji
Design Application: Lim eunji
Design Assistant: Lee jiyeong
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